EL TEU ORDINADOR gratis
Els autònoms i empreses de fins a 2 treballadors poden demanar el seu bo digital de 3.000€ o sol·licitar l’ampliació de 1.000€ en els casos en què el bo de 2.000€ ja s’hagués concedit anteriorment. Es pot sol·licitar des del 14/06/2024 fins al 31/10/2025 a través de la seu electrònica de Red.es
Nova ajuda per a autònoms i microempreses
1.000€ per adquirir ordinadors amb el Kit Digital
El bo Kit Digital destinat a autònoms i empreses de fins a 2 empleats ha augmentat la seva quantia de 2.000 a 3.000€ el 9 de maig de 2024:
- Els 1.000€ addicionals es poden destinar a qualsevol de les solucions existents, incloent l’adquisició d’un ordinador, amb unes característiques concretes.
- L’ordinador és en realitat una prestació de servei (Device as a Service) en la qual l’Agent Digitalitzador, a més de lliurar l’ordinador, presta un servei de llicències i suport per un període de 12 mesos.
- El beneficiari pot sol·licitar un ordinador de característiques i import superiors als descrits a les bases, fent-se càrrec de la diferència. El 85% de la diferència s’ha de pagar a l’Agent Digitalitzador en el moment de la signatura de l’acord. El 15% restant es paga a la finalització del període que cobreix el Kit (12 mesos).
- Després de la finalització del període de 12 mesos, el beneficiari ha de decidir si quedar-se o no amb l’ordinador, pagant una quota final en el cas que l’import fos superior als 1.000€ del bo. L’última quota no pot excedir el 15% del valor inicial de l’ordinador. Si no vol pagar la quota final, l’ordinador es retorna a l’Agent Digitalitzador.
- En totes les solucions de digitalització, incloent l’ordinador (Lloc de treball segur), el Beneficiari s’ha de fer càrrec de l’IVA, pagant-lo a l’Agent Digitalitzador a la presentació de la seva factura.
Com ho sol·licito? I si ja m'havien concedit el bo abans d'aquesta nova ajuda?
L’increment de l’ajuda té caràcter retroactiu: podran sol·licitar-la aquelles empreses beneficiàries del segment III (autònoms i fins a 2 empleats) que ja l’haguessin demanat anteriorment, i fins i tot si ja han consumit el seu bo.
La sol·licitud de l’ajuda amb la nova quantia es pot realitzar després de l’obertura del formulari de sol·licitud, des del 14 de juny de 2024 fins al 31 d’octubre de 2025.
A partir d’aleshores, les empreses del segment III poden sol·licitar l’ajuda de 3.000€. Si ja has estat beneficiari/ària i vols sol·licitar l’ampliació de 1000€, el procés serà molt senzill: entrar a l’expedient, seleccionar el botó habilitat per a això i signar la conformitat. En aquest cas, la concessió és automàtica.
Informació addicional
- Si encara NO has sol·licitat el Bo i ets autònom o micropime de menys de 3 empleats, t’ajudem a aconseguir els 3.000€, dels quals 1.000€ són per a la compra d’un ordinador.
- Si pertanys al Segment III i ja has sol·licitat el teu bo de 2.000€ però vols obtenir els 1.000€ addicionals per a la compra d’un ordinador, t’ajudem.
La nova ajuda del Kit Digital
Característiques de l'ordinador del Kit Digital
L’ordre de bases de l’ajuda estableix que l’ordinador (portàtil o de sobretaula) que l’agent Digitalitzador proporcioni al beneficiari ha de tenir les següents especificacions tècniques:
Processador i rendiment
- Processador: Mínim 4 nuclis físics amb una velocitat de rellotge màxima d’almenys 3 GHz. Data de llançament posterior al primer trimestre de 2023.
- Rendiment: Puntuació mínima de 16.000 a PassMark Software (a data 15 d’octubre de 2024).
Memòria i emmagatzematge
- RAM: 16 GB DDR4 o tecnologia superior equivalent.
- Emmagatzematge: Mínim 512 GB SSD NVMe amb encriptació en repòs.
Sistema operatiu i gràfics
- Sistema operatiu: Professional, preinstal·lat i llicenciat de fàbrica.
- Targeta gràfica: Dedicada o integrada, resolució mínima Full HD. Suport per a dos monitors en portàtils.
Connectivitat i interfícies
- Xarxa sense fil: Wi-Fi 6 o superior, Bluetooth 5.2 o superior.
- Ports:
– Mínim 2 USB 3.0 tipus A
– Mínim 1 USB 3.1 tipus C (amb DisplayPort + Power Delivery en portàtils)
– Ethernet RJ-45 1 Gbps
– HDMI 2.0 o superior
– Jack d’àudio 3.5 mm
Pantalla i perifèrics
- Pantalla: Mínim 13,3 polzades en portàtils
- Teclat: Català/espanyol
- Ratolí: Òptic amb dos botons i funció scroll
- Webcam: Resolució Full HD amb obturador de privacitat
Seguretat i certificacions
- Arrencada segura:Secure Boot o similar
- Xip TPM 2.0 o equivalent
- Identificació biomètrica: Reconeixement facial o lector d’empremtes dactilars
- Certificacions: ENERGY STAR®, EPEAT™ Gold, TCO
- Robustesa: MIL-STD-810H (mínim 6 mètodes)
Sostenibilitat
- Compliment de la Directiva 2009/125/EC i 2011/65/UE
- Eficiència energètica segons el “Code of Conduct for ICT” de la Comissió Europea
- Gestió del final de vida útil segons la Directiva 2012/19/UE
Gestió remota
- Possibilitat de gestió remota mitjançant solucions MDM o similars, garantint la protecció de dades
Requisits addicionals per a ordinadors de sobretaula
- Monitor: Mínim 24 polzades, resolució QHD, tecnologia IPS o equivalent
- Etiqueta energètica de la Unió Europea
- Cablejat inclòs per a alimentació i connexió HDMI
L’Agent Digitalitzador haurà de proporcionar un servei de Manteniment i Suport des del lliurament dels dispositius que componen la solució, fins a la finalització de l’execució de la fase 2:
- El lliurament del dispositiu s’haurà de realitzar dins de Catalunya, i el digitalitzador haurà d’assegurar el funcionament adequat dels dispositius informàtics lliurats.
- El dispositiu es lliurarà ja configurat (a nivell de maquinari i programari), incloent-hi totes les actualitzacions necessàries.
- Hi haurà un servei de suport al beneficiari per a la resolució d’incidències, avaries o problemes de configuració.
- El servei de suport atendrà al beneficiari en règim de 9 hores al dia durant 5 dies laborables a la setmana (9×5) com a mínim. Haurà de comptar amb un correu electrònic per rebre els avisos d’avaries o incidències, amb un horari mínim del servei d’atenció a aquestes comunicacions de 08:30 a 17:30 hores, de dilluns a divendres.
- Totes les reparacions necessàries s’hauran de dur a terme bé a través d’un suport remot o, en cas de ser necessari, in situ a la ubicació on s’hagi realitzat el lliurament del dispositiu informàtic. Si no és possible fer la reparació al lloc, els costos d’embalatge i transport de l’equip avariat seran responsabilitat del digitalitzador. Aquestes reparacions inclouen tant trencament o desperfectes a nivell de dispositiu com problemes de configuració, sempre que estigui basat en un ús correcte del dispositiu.
- El temps màxim de reparació de l’avaria, entre la comunicació de la incidència i fins a la resolució d’aquesta, serà de 4 dies laborables, podent-se optar per mecanismes com extensió de garantia de fabricant in situ o mecanismes equivalents. En cas de no aconseguir la reparació en aquest termini, s’haurà de procedir al lliurament d’un equip igual o superior de substitució fins a la completa reparació. Les despeses del lliurament d’aquest equip de substitució, inclosos embalatge i transport, aniran a càrrec del digitalitzador.
El dispositiu haurà d’incorporar una solució de ciberseguretat amb els requisits mínims associats a les categories de solució Y. Ciberseguretat:
- Antimalware: la solució haurà de proporcionar una eina que analitzi el dispositiu, la seva memòria interna i els dispositius d’emmagatzematge externs.
- Antispyware: la solució haurà de proporcionar una eina que detecti i eviti el programari espia maliciós.
- Correu segur: la solució haurà de proporcionar eines d’anàlisi del correu electrònic amb les següents característiques:
- Antispam, amb detecció i filtratge de correu no desitjat.
- Antiphishing, amb detecció de correus amb enllaços o programari maliciós que es sospita que serveixen per robar credencials.
- Navegació segura: control de continguts i antiadware per evitar anuncis maliciosos.
- Anàlisi i detecció d’amenaces: la solució haurà de permetre conèixer el comportament de les amenaces conegudes i noves.
- Monitorització de la xarxa: la solució haurà de proporcionar eines que analitzin el trànsit de xarxa i alertin d’amenaces.
- Configuració inicial i actualitzacions de seguretat: s’ha de realitzar una configuració inicial per al seu correcte ús, amb les respectives actualitzacions de signatures de malware i altres dades per a la detecció d’amenaces, a més de les actualitzacions periòdiques del programari de seguretat requerides.
- Requisits especials de formació: a més dels requisits de formació comuns, la formació impartida al beneficiari haurà d’incloure una tutorització per a la configuració del programari de seguretat, així com incloure un kit de conscienciació en ciberseguretat per complementar la solució amb habilitats de tallafoc humà.